Bring och DHL avvecklar ombudssamarbete

Publicerad mån, 01/27/2020 - 21:14

Bring startar upp eget rikstäckande ombudsnätverk i Sverige. Det innebär att samarbetet mellan Bring och DHL kommer att avvecklas inom detta område.

Det framgår av information från Bring.

För att möta den ökande näthandeln. och realisera sin tillväxtplan i Norden bygger och lanserar Bring ett eget ombudsnätverk som ger bolaget en hundraprocentig täckning i Sverige och Norden från den 31 mars i år.

Med expansionen av det svenska ombudsnätverket kan Bring nu erbjuda sina kunder en bättre och mer solid logistikuppsättning av hög kvalitet och med möjlighet.

Det nya nätverket möjliggör för Bring att utveckla både marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål när de handlar på nätet.

Det nya ombudsnätverket kommer till en början bestå av cirka 1 700 ombud från Karesuando i Norr till Trelleborg i söder. Etableringen av det nya nätverket inleddes i början av oktober 2019 då det första paketet, med gott utfall, passerade genom Brings nätverk och ut till ombud för leverans till slutmottagare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.

I mitten på januari utökades nätverket i städerna Nyköping, Eskilstuna, Västerås, Borås, Halmstad och Helsingborg. Innan den 31 mars kommer en fullskalig etablering av Brings nya ombudsnätverk stå klart för hela Sverige.

I praktiken kommer ombuden på flera platser att vara samma som tidigare, med den skillnaden att utlämningsställena/servicepunkterna får teckna separata ombudsavtal med Bring respektive DHL.