Vi fortsätter med fler webbinarier om kör- och vilotidskontroll!

Publicerad 2022-10-27 / 16:30 av Malin.carlsson i Event

Det finns ett flertal djupa fallgropar att hålla uppsikt över och försöka undvika inför en företagskontroll från Transportstyrelsen. Med erfarenhet från många transportföretag som genomgått företagskontroll har Sveriges Åkeriföretag bred kunskap om vad man ska tänka på.

I detta webbinarium delar vi med oss av viktiga tips, strategier och rutiner att arbeta efter när det gäller kör- och vilotider, både i dagligt arbete och förebyggande för att undvika onödiga sanktionsavgifter.

Delta i vårt webbinarium! Endast 50 platser, först till kvarn.

Våra två första tillfällen blev snabbt fullbokade! Nu har vi ett nytt datum! 
När: fredagen den 13 januari kl 11
Tidigare datum planerade: Fredagen den 25 november kl 11. (fullbokat)
Extrainsatt datum: fredagen den 16 december kl 11. (fullbokat)

Vi håller på ca 45 minuter.
Hur: digitalt via Microsoft Teams

 

OBS! Antal platser är begränsat till 50 personer denna gång. Först till kvarn.

Anmälan: Anmälan krävs och görs via webbokningen.

 

Webbaserad online-utbildning i kör- och vilotider

Vi har även en webbaserad online-utbildning i kör- och vilotider som deltagaren går igenom på egen hand.

Att gå vår kör- och vilotidsutbildning är ett snabbt, billigt och smidigt sätt att stärka era kunskaper i hur man ska hantera digitala färdskrivaren.
Detta är en webbaserad onlineutbildning som varje deltagare går igenom själv vid en dator. Räkna med att det tar ca 3 timmar.

Online-utbildningen går igenom följande områden:

  • lagen om kör- och vilotider 
  • vägarbetstidslagen
  • handhavande av digital färdskrivare.

Pris för medlemmar är endast 395:-/användare (exkl moms).

Läs mer om vår webbaserade online-utbildning i kör- och vilotider. Där kan du även anmälda dig/din personal. Kontakta oss via utbildning@akeri.se om du vill anmäla flera personer.
 

Bakgrund:
Taket för hur hög sanktionsavgiften kan bli är 1% av företagets omsättning eller högst 800 000 kr. Det kan bli kännbara belopp, särskilt eftersom det inte är en avdragsgill kostnad i bokföringen. Sanktionsavgiften är troligen ändå inte det mest bekymmersamma i sammanhanget. Konsekvenser i form av förlorat gott anseende och kanske till och med åtgärder mot företagets godstrafiktillstånd kan bli ”livshotande” för företaget.
Läs mer om vår tjänst SÅ Analys.

Varmt välkommen!