Administratörsträff 4 juni
Välkommen på en digital administratörsträff fredag 4 juni.
För dig som ansvarar för arbetsmiljö, ledningssystem, kör- och vilotider inom åkeriet.
09:00-09:45 Systematiskt arbetsmiljöarbete
- Flera eller färre än 10 anställda
- Dokumentation
- Tillbud, olycka, utredning
- Årlig uppföljning
- Bemanningsföretag, F-skattare
- Samordningsansvar lastning, lossning
09:50-10:20 Behörighetskontroll yrkestrafik BKY
- Beskrivning av tjänsten
10:25-10:55 Vägarbetstidslagen
- Vilka är kraven
- Lösningar
- Konsekvenser
11:00-11:20 Information om Sveriges Åkeriföretags förmånsavtal
11:25-11:40 Bra att veta om: YKB, kör- och vilotider, färdskrivare, ADR-intyg mm
Detta är en digital träff via Microsoft Teams och vi bjuder alla deltagare på detta. Däremot behöver du anmäla dig enligt nedan.
Anmälan: anmäl dig senast 31 maj via vår webbokning.
Mötet genomförs i Microsoft Teams och du får länk till mötet via mail torsdag 3 juni. Om du inte har fått länken under torsdagen så hör av dig till thomas.hammarstrom@akeri.se. Kolla även i din skräppost.
Tänk på att ansluta i god tid och att ha din mikrofon avstängd.
Vi kommer att spela in detta webbinarium och bilder/filmer kan komma att publiceras i våra kanaler. Genom att anmäla dig godkänner du detta. Du kan läsa mer i vår integritetspolicy på www.akeri.se/integritetspolicy. Du kan delta i detta möte utan att dela din video eller bild.
Välkommen till en väldigt matnyttig förmiddag!
Thomas Hammarström
Regionchef
010-510 54 05
thomas.hammarstrom@akeri.se